e-Pedagogium 2006, 6(2):28-40

Projektové a problémové metody v praxi

Jarmila Honzíková, Jan Novotný
Doc. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D., Fakulta pedagogická ZČU, katedra technické výchovy, Veleslavínova 42, 306 14 Plzeň, tel.: 377 636 503, e-mail: jhonziko@kat.zcu.cz
Mgr. Jan Novotný, Ústav techniky a řízení výroby, Univerzita J. E. Purkyně, katedra obecných disciplín, Na okraji 1001, 400 96 Ústí nad Labem, tel.: 475 283 685, e-mail: novotny@utrv.ujep.cz

Příspěvek pojednává o projektových a problémových metodách a o četnosti jejich využívání ve školní praxi.

Klíčová slova: Projektové a problémové metody, četnost využívání na 1. stupni základní školy

Project-planning and problem-solving methods in practice

This paper addresses the issue of project- and problem-based teaching methods and the frequency of their employment in teaching.

Keywords: Project methods, problem methods, frequency of application at primary schools

Zveřejněno: 1. duben 2006  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Honzíková, J., & Novotný, J. (2006). Projektové a problémové metody v praxi. e-Pedagogium6(2), 28-40
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bajtoš, J. Teória a prax didaktiky. Žilina : Žilinská univerzita v Žilině, 2003. ISBN 80-8070-130-X.
  2. Bernátová, R. Projektová metóda v prírodovede na 1. stupni základnej školy - áno či nie? In: Acta paedagogicae - Annus III: zborník Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity 2004. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta.
  3. Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.
  4. Honzíková, J., Bajtoš, J. Didaktika pracovní výchovy. Plzeň : ZČU, 2004. ISBN 80-7043-255-1.
  5. Honzíková, J. Projektová metoda a její aplikace. In: Technológia vzdelávania: vedecko-pedagogický časopis. Nitra : SLOVDIDAC, 2004. ISSN 1335-003X. - Roč. XII, č. 1 (leden 2004).
  6. Mach, P. Projekty v technické výchově. In: sborník z mezinárodní vědecko-odborné konference Trendy technického vzdělávání. Olomouc: PF UP, 2001. ISBN 80-244-0287-4.
  7. Mach, P., Honzíková, J. Problémová metoda jako jedna z možností rozvoje tvořivých schopností. In: Trendy technického vzdělávání: sborník z mezinárodní vědecko-odborné konference. Olomouc : PF UP, 2004. ISBN 80-7220-182-4.
  8. Novotný, J. Projektové a problémové metody a jejich vliv na aktivitu a tvořivost žáků v technických předmětech. In: sborník z mezinárodní vědecko-odborné konference Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica : FPV, Univerzita Mateja Bela, 2002. ISBN 80-8055-734-9.
  9. Zukerstein, J. Pojetí aktivizujících metod ve vyučovacím procesu při technickém vzdělávání. In: sborník z mezinárodní vědecko-odborné konference Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica : FPV, Univerzita Mateja Bela, 2002. ISBN 80-8055-734-9.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.