e-Pedagogium 2006, 6(2):28-40
Projektové a problémové metody v praxi
- Doc. PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D., Fakulta pedagogická ZČU, katedra technické výchovy, Veleslavínova 42, 306 14 Plzeň, tel.: 377 636 503, e-mail: jhonziko@kat.zcu.cz
- Mgr. Jan Novotný, Ústav techniky a řízení výroby, Univerzita J. E. Purkyně, katedra obecných disciplín, Na okraji 1001, 400 96 Ústí nad Labem, tel.: 475 283 685, e-mail: novotny@utrv.ujep.cz
Příspěvek pojednává o projektových a problémových metodách a o četnosti jejich využívání ve školní praxi.
Klíčová slova: Projektové a problémové metody, četnost využívání na 1. stupni základní školy
Project-planning and problem-solving methods in practice
This paper addresses the issue of project- and problem-based teaching methods and the frequency of their employment in teaching.
Keywords: Project methods, problem methods, frequency of application at primary schools
Zveřejněno: 1. duben 2006 Zobrazit citaci
Reference
- Bajtoš, J. Teória a prax didaktiky. Žilina : Žilinská univerzita v Žilině, 2003. ISBN 80-8070-130-X.
- Bernátová, R. Projektová metóda v prírodovede na 1. stupni základnej školy - áno či nie? In: Acta paedagogicae - Annus III: zborník Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity 2004. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta.
- Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.
- Honzíková, J., Bajtoš, J. Didaktika pracovní výchovy. Plzeň : ZČU, 2004. ISBN 80-7043-255-1.
- Honzíková, J. Projektová metoda a její aplikace. In: Technológia vzdelávania: vedecko-pedagogický časopis. Nitra : SLOVDIDAC, 2004. ISSN 1335-003X. - Roč. XII, č. 1 (leden 2004).
- Mach, P. Projekty v technické výchově. In: sborník z mezinárodní vědecko-odborné konference Trendy technického vzdělávání. Olomouc: PF UP, 2001. ISBN 80-244-0287-4.
- Mach, P., Honzíková, J. Problémová metoda jako jedna z možností rozvoje tvořivých schopností. In: Trendy technického vzdělávání: sborník z mezinárodní vědecko-odborné konference. Olomouc : PF UP, 2004. ISBN 80-7220-182-4.
- Novotný, J. Projektové a problémové metody a jejich vliv na aktivitu a tvořivost žáků v technických předmětech. In: sborník z mezinárodní vědecko-odborné konference Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica : FPV, Univerzita Mateja Bela, 2002. ISBN 80-8055-734-9.
- Zukerstein, J. Pojetí aktivizujících metod ve vyučovacím procesu při technickém vzdělávání. In: sborník z mezinárodní vědecko-odborné konference Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica : FPV, Univerzita Mateja Bela, 2002. ISBN 80-8055-734-9.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.