e-Pedagogium 2008, 8(3):32-42
Funkce "public relations" v současné hudební kultuře
- Mgr. et Mgr. Michaela Vaněčková, Katedra hudební výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, Email: michaela.komarkova@seznam.cz
Oblast kultury a umělecké produkce není příliš připravena na konkurenční boj s komerčně zaměřenými aktivitami a doslova se ocitá na pokraji zájmu zvláště mladší generace. Metody a strategie public relations mohou mnoha způsoby zpřístupnit svět kulturních hodnot širší veřejnosti a vrátit hudebnímu umění své ztracené postavení.
Klíčová slova: Public relations, kultura, umění, strategie, vkusová preference, masová kultura, estetické vnímání, vkus
Functions of "public relations" in the contemporary musical culture
The sphere of culture and artistic production is not ready for competitors' fight with commercial activities and its position is critical in relation to young generations. The methods and strategies of Public Relations can dramatically bring the world of cultural values nearer to the general public.
Keywords: Public relations, culture, art, strategy, preference, mass culture, aesthetics perceptions, virtu
Zveřejněno: 1. červen 2008 Zobrazit citaci
Reference
- Adorno, Theodor W., Horkheimer, Max. Dialektik der Aufklärung. Philosophische Fragmente. Leipzig, 1989.
- BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2.
- BAČUVČÍK, Radim. Marketingový průzkum návštěvníků koncertů Moravské filharmonie Olomouc. Zlín 2007. (nepublikováno)
- Benjamin, Walter. Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, 1935. [cit. 2008-08-11]. Dostupné na WWW: michalrataj.com/vyuka/files/BENJAMIN_um_dilo.pdf
- Giebisch, Roman. Hudební periodika v Čechách, na Moravě a na Slovensku, 1970-2000. Olomouc, Vědecká knihovna. [cit. 2008-08-11]. Dostupné na WWW: http://www.vkol.cz/refer004.htm.
- GREGOR, Vladimír. Československá společnost pro hudební výchovu (1934-1938) a mezinárodní dosah její činnosti. Praha, 1974.
- KOMÁRKOVÁ, Michaela. Financování hudební kultury v Olomouci. Diplomová práce. Olomouc FF, 2007.
- KUNČAROVÁ, Ludmila. Amatérská hudební scéna v Olomouci (Sociologická sonda), bakalářská práce. Brno, 2006.
- Maršík, Josef. Vznik rozhlasové společnosti a zahájení pravidelného vysílání. [cit. 2008-08-11]. Dostupné na WWW: http://www.rozhlas.cz/historierozhlasu/prukopnici/_zprava/434851.
- MUKAŘOVSKÝ, Jan. Estetická funkce, norma a hodnota jako sociální fakty In: Studie z estetiky. Praha: Odeon, 1966. s. 371.
- MUKAŘOVSKÝ, Jan. Význam estetiky. In: Studie z estetiky. Praha: Odeon, 1966. s. 371.
- PETROV, Vadim. Public relations. Praha: PIBS, 2005.
- Poledňák, Ivan. Stručný slovník hudební psychologie. Praha: Supraphon, 1984. s 459.
- SVOBODA, Václav. Základy public relations. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 154 s. ISBN 80-7318-043-X.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.