e-Pedagogium 2010, 10(1):42-47 | DOI: 10.5507/epd.2010.006

Dívčí vzdělávání v odraze tzv. Hsnerova zákona na konci 19. století

Eva Kaněčková
Mgr. Eva Kaněčková, Ústav pedagogiky a sociálních studií, PdF UP v Olomouci, eva.kaneckova@seznam.cz

Příspěvek se zabývá tematikou dívčího vzdělávání v kontextu tzv. Hasnerova zákona. Cílem je přiblížit společenský diskurs 19. století a jeho dopad na pojetí obsahu a formy dívčího vzdělávání. V příspěvku se zabývám konkrétním případem vyšší dívčí školy v Olomouci, tzv. Ústav hr. Pöttinga, jehož tradice přetrvává do dnešní doby.

Klíčová slova: Dívčí vzdělávání, diskurs 19. století, vyšší dívčí škola, Ústav hr. Pottinga

Women's Education in a Reflection of the "Hasner Act" at the End of the 19th Century

The contribution deals with the issue of women's education in the context of the "Hasner Act". The objective of the paper is to outline the social discourse of the19th century and its impact upon the concept of subject matters and forms of women's education. The paper is focused on the representative case of higher women's education realized in the Institution of Earl Pötting in Olomouc, with tradition continuing up to this day.

Keywords: Women's education, discourse of the 19th century, higher women's education, Institution of Earl Pötting

Zveřejněno: 1. únor 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kaněčková, E. (2010). Dívčí vzdělávání v odraze tzv. Hsnerova zákona na konci 19. století. e-Pedagogium10(1), 42-47. doi: 10.5507/epd.2010.006
Stáhnout citaci

Reference

  1. FISCHER, R. České školství a matice školská v Olomouci II. Olomouc, 1937. p. 80 (without ISBN).
  2. LENDEROVÁ, M. K hříchu i k modlitbě. Praha: Mladá fronta, 1999, p. 4. ISBN 80-204-0737-5.
  3. KÁDNER, O. Vývoj a dnešní soustava školství. Praha: SPN, 1933, p. 281 (without ISBN).
  4. Document funds M6-47. SOA in Olomouc.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.