e-Pedagogium 2011, 11(2):9-17 | DOI: 10.5507/epd.2011.019

Music Principles as Help for the Structural Model of a School Lesson

Jana Konvalinková
Jana Konvalinková, MgA., Technická univerzita v Liberci, FPHP, Katedra primárního vzdělávání, Studentská 2, 460 01 Liberec I, Tel. 485 354 439, e-mail: jana.konvalinkova@tul.cz

Klíčová slova: Music, school lesson, structural model of a school lesson, Waldorf pedagogy

The powers of thought, emotion, and will are seminal elements of human personality. Purposeful work with these elements in the teaching process is conducive to deeper understanding and absorption of the curricular subject matter, as well as influencing long-term memory, and stimulating creativity. Let's therefore draw up an imaginary structural model of a school lesson built upon these very principles.

Zveřejněno: 1. duben 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Konvalinková, J. (2011). Music Principles as Help for the Structural Model of a School Lesson. e-Pedagogium11(2), 9-17. doi: 10.5507/epd.2011.019
Stáhnout citaci

Reference

  1. BOOGERD, C. Éterné tělo ve výchově malých dětí. Hranice: Fabula 2009. ISBN 978-80-86600-55-0. p. 208.
  2. BUERMANN, U. Jak přežít s medii (Aubrecht durch die Medien). Hranice: Fabula 2009. ISBN 978-80-86600-58-1. p. 232.
  3. HRADIL, R. Lidstvo na rozcestí. Hranice: Fabula 2009. ISBN 978-80-86600-57-4. p. 239.
  4. KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada 2008. ISBN 978-80-247-2429-4. p. 224.
  5. KOLEKTIV AUTORŮ, Utváření výuky v 1. až 8. třídě waldorfské školy (Zur Unterrichtsgestaltung im 1. bis 8. Schuljahr am waldorf / Rudolf Steiner Schulen). Ostrava: Pedagogická fakulta, 1998. p. 232.
  6. LIEVEGOED, B. C. J. Vývojové fáze dítěte (Ontwikkelingsfasen van het kind). Praha: Baltazar, 1992. ISBN 80-900307-7-7. p. 162.
  7. RICHTER, T. Učební plán waldorfské školy (Lehrplan Waldorf / Rudolf Steiner Schulen). Semily: Opherus 2000. p. 392.
  8. RIST, M. Trojčlennost a svoboda člověka (Schritte zu einer geistgemässen Sozialökonomie). Hranice: Fabula 2000. ISBN 80-238-5150-0. p. 138.
  9. STEINER, R. Gesenwärtiges Geistesleben und Erziehung (Duchovní život a výchova v přítomnosti). GA 307. Unpublished translation. p. 255.
  10. STEINER, R. Výchova dítěte a metodiky vyučování (Die Methodik des Lehrens und die Lebensdingungen des Erziehens). Praha: Baltazar, 1993. ISBN 80-900307-9-3. p. 120.
  11. STEINER, R. Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky (Allgemeine Menschenkunde als Grundlage der Pedagogik). GA 293. Semily: Opherus, 2003. ISBN 80-902647-8-6. p. 256.
  12. STEINER, R. Die geistig-seelischen Grundkräfte der Erziehungkunst. Spirituelle Werte in Erziehung und sozialem Leben (Waldorfská pedagogika). GA 305. Unpublished translation. p. 156.
  13. STEINER, R. Kunst und Kunsterkenntnis. Grundlagen einer neuen Ästhetik GA 271 (Umění. Základ nové estetiky). Dornach: Rudolf Steiner Verlag, 1961. Unpublished translation. p. 97.
  14. STEINER, R. Kunst im Lichte der Mysterienweisheit GA 275 (Umění ve světle mysterií). Dornach: Rudolf Steiner Verlag, 1963. Unpublished translation. p. 123.
  15. STEINER, R. Waldorfská pedagogika (Erziehungskunst) GA 295. Semily: Opherus 2006. ISBN 80-902647-9-4. p. 204.
  16. STEINER, R., kolektiv autorů Terapie duše (Die mission des Zomes). Hranice: Fabula 2001. ISBN 80-902829-9-7. p. 195.
  17. STREIT, J. Proč děti potřebují pohádky (Warum Kinder Märchen brauchen). Praha: Baltazar, 1992. ISBN 80-900307-4-2. p. 80.
  18. ZUZÁK, T. Osud člověka a individualita. Hranice: Fabula 2009. ISBN 978-80-86600-61-1. p. 126.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.