RT Journal Article SR Electronic A1 Müllerová, Lenka T1 Evaluace učební činnosti žáků 2. st. základní školy JF e-Pedagogium YR 2002 VO 2 IS 88 SP 70 OP 77 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200288-0012.php AB Článek obsahuje sdělení o šetření, které proběhlo na 2. st. ZŠ. Bylo pozorováno tzv. tradiční vyučování a tzv. konstruktivistické vyučování předmětů matematika a zeměpis. Analýza pozorování umožnila zjištění reakcí učitele, ukázala nutnost velmi citlivého přístupu učitele k evaluaci učební činnosti žáků. Neadekvátní reakce učitele (trest, napomenutí, sdělení správného výsledku) na chybování žáka může celý konstruktivistický přístup žáka k učení zrušit, žák má pak obavy z neúspěchu, raději svoje prekoncepty nevyjadřuje a od učitele očekává sdělení "pravdy".