RT Journal Article SR Electronic A1 Kopecký, Kamil T1 E-learning, pedagogika a knowledge management JF e-Pedagogium YR 2006 VO 6 IS 1 SP 48 OP 56 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200601-0004.php AB Příspěvek se zabývá vztahem mezi e-learningem a procesem učení se, jehož realizace se v průběhu posledních let přizpůsobila novým podmínkám, zejména rozvoji Internetu. Zabývá se rovněž modelováním e-learningového vzdělávání prostřednictvím modelů pedagogical/andragogical driven development scheme a technology driven development scheme. Potenciál pro realizaci e-learningu poskytují také inteligentní procesy učení se (ILP) a personalizované systémy podpory učení. V rámci didaktiky a metodologie e-learningu článek popisuje přechod od instruktivního ke konstruktivnímu procesu poznání, zabývá se rovněž ACCEL modelem a dalšími pedagogickými aspekty, které jsou spojené s e-learningem.