RT Journal Article SR Electronic A1 Plevová, Irena A1 Urbanovská, Eva T1 Subjektivní důležitost jako faktor ovlivňující hodnocení životních situací JF e-Pedagogium YR 2007 VO 7 IS 4 SP 18 OP 33 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200704-0002.php AB Článek shrnuje dílčí výsledky dvou výzkumných záměrů. Cílem výzkumu I. bylo identifikovat situace, které pro děti představují nadlimitní zátěž, a analyzovat subjektivně vnímanou míru zátěže vzhledem k pohlaví, věku a typu školy. Cílem výzkumu II. bylo zjišťování atribučního stylu vysokoškolských studentů ve vztahu k hladině sebevědomí a výkonové motivaci. V našem příspěvku jsme prezentovali dílčí výsledky obou výzkumů, se zaměřením na faktor "subjektivní důležitosti" při vnímání životních situací jak ve škole, tak v situacích, které nabízí dotazník ASQ.Můžeme na tomto místě konstatovat, že situace, které nabízí Dotazník stresových situací a které žáci vnímají jako subjektivně důležité, vnímají také jako více zátěžové. Oba výzkumy potvrdily, že dívky a ženy vykazují vyšší míru faktoru "subjektivní důležitosti" při vnímání životních situací. A to jak v DSS, tak v faktoru subjektivní důležitosti, který nabízí dotazník ASQ.