RT Journal Article SR Electronic A1 Vávra, Aleš A1 Pechanec, Vilém A1 Voženílek, Vít A1 Němcová, Zuzana A1 Šeflová, Jitka T1 Aspekty tvorby e-learningových kurzů na příkladu portálu e-klima JF e-Pedagogium YR 2009 VO 9 IS 5 SP 122 OP 142 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200905-0009.php AB Při plánování a následné realizaci e-learningových kurzů je nutno vycházet z předem sestaveného didaktického scénáře, ve kterém jsou stanoveny kapitoly, popř. podkapitoly obsahu, jejich návaznost a provázanost. Následná tvorba jednotlivých kapitol a podkapitol je pak založena na tom, že pro zvolený odborný obsah jsou ze seznamu základních stavebních prvků vybrány nejvhodnější formy realizace daného obsahu, vycházející ze vzdělávacího cíle konkrétní výukové aktivity. Pro tvorbu vlastních studijních materiálů je vhodné využívat sestavená pravidla efektivní tvorby. Příkladem ucelené sady e-learningových kurzů v oblasti přírodních věd je portál e-klima ze stejnojmenného projektu, založený na platformě LMS Moodle. Cílem projektu je shromáždit relevantní informace pro vzdělávání v oblasti klimatu a klimatické změny a zprostředkovat je široké veřejnosti prostřednictvím portálu e-learningových kurzů.