PT Journal AU Klement, M TI Teorie uceni a jejich odraz v distancnim vzdelavani realizovanem formou e-learningu SO e-Pedagogium PY 2012 BP 61 EP 81 VL 12 IS 1 DI 10.5507/epd.2012.006 DE Teorie uceni; distancni vzdelavani; behaviorismus; programovane uceni; kognitivni psychologie; kognitivni teorie; konstruktivismus; konstruktivni uceni; hypermedia; multimedia AB Vyuziti informacnich a komunikacnich technologii pri vzdelavani na vsech typech skol se stava samozrejmosti. Nektere moderni formy studia, v ramci ceskych i zahranicnich vysokych skol, jsou dokonce na pouziti informacnich a komunikacnich technologii postaveny. Uvedene skutecnosti kladou nove podnety pro rozvoj pedagogicke teorie, a to predevsim v oblasti uplatnovani novych koncepci teorii uceni, ktere je nutne dusledne vyuzivat i v ramci plne elektronickych forem vzdelavani, jake predstavuje take distancni vzdelavani realizovane formou e-learningu, ci jeho nektere novejsi typy jako m-learning, e-twinning ci blended learning.Predlozena stat se zabyva problematikou rozvoje distancniho vzdelavani realizovaneho formou e-learningu prostrednictvim teorii uceni jakozto prostredku pro uplatnovani vetsi sire strategii uceni, a tim efektivnejsiho dosahovani vyukovych cilu. Na zaklade komparacni analyzy poukazuje na hlubsi souvislosti mezi jednotlivymi typy distancniho vzdelavani a prislusnymi teoriemi uceni, ktere je v dane dobe determinovaly. ER