PT Journal AU Mazacova, N TI (Ne)strukturovany model pripravy ucitelu ocima studentu SO e-Pedagogium PY 2013 BP 7 EP 23 VL 13 IS 3 DI 10.5507/epd.2013.029 DE pregradualni priprava ucitelu; strukturovany a nestrukturovany model pripravy; profesni pripravenost; profesionalizace ucitelske profese; profesni identita; poznatkove baze ucitelstvi; tvorba studentova pojeti vyuky; koncept reflektivniho praktika AB Prispevek se zabyva problematikou vlivu strukturace studia v procesu pregradualni pripravy budoucich ucitelu vseobecne vzdelavacich predmetu pro druhy stupen zakladni skoly a pro skoly stredni na subjektivni vnimani jejich profesni pripravenosti. Teoretickymi vychodisky resene problematiky jsou klicove koncepty a pristupy profesionalizacniho procesu "stavani se ucitelem". V roce 2002 a v roce 2012 byla na Pedagogicke fakulte UK v Praze provedena vyzkumna sonda, ktera byla zamerena na zmapovani a porovnani nazoru studentu ucitelstvi na subjektivni vnimani profesni pripravenosti v kontextu nestrukturovaneho a strukturovaneho modelu studia. Nedilnou soucasti vyzkumne sondy byla dilci analyza profesni motivacni struktury budoucich ucitelu. ER