PT - JOURNAL ARTICLE AU - Mazáčová, Nataša TI - (Ne)strukturovaný model přípravy učitelů očima studentů DP - 2013 Jun 1 TA - e-Pedagogium PG - 7--23 VI - 13 IP - 3 AID - 10.5507/epd.2013.029 IS - 12137758 AB - Příspěvek se zabývá problematikou vlivu strukturace studia v procesu pregraduální přípravy budoucích učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů pro druhý stupeň základní školy a pro školy střední na subjektivní vnímání jejich profesní připravenosti. Teoretickými východisky řešené problematiky jsou klíčové koncepty a přístupy profesionalizačního procesu "stávání se učitelem". V roce 2002 a v roce 2012 byla na Pedagogické fakultě UK v Praze provedena výzkumná sonda, která byla zaměřena na zmapování a porovnání názorů studentů učitelství na subjektivní vnímání profesní připravenosti v kontextu nestrukturovaného a strukturovaného modelu studia. Nedílnou součástí výzkumné sondy byla dílčí analýza profesní motivační struktury budoucích učitelů.