RT Journal Article SR Electronic A1 Bednaříková, Iveta T1 Možnosti a limity e-learningu ve středoškolském vzdělávání JF e-Pedagogium YR 2013 VO 13 IS 3 SP 119 OP 128 DO 10.5507/epd.2013.036 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201303-0009.php AB Příspěvek vybízí k polemice nad využitím e-learningu ve středoškolském vzdělávání (ve vyšším sekundárním a postsekundárním neterciárním vzdělávání). Vymezuje e-learning z hlediska pedagogického, poukazuje na specifika jeho vývoje u nás od programovaného učení po on-line vzdělávání. Analyzuje didaktické přístupy, které se v e-learningu používají, zdůrazňuje konstruktivistický přístup při řízení učení a upozorňuje na nové role učitele-tutora v něm. Autorka poukazuje na zahraniční zkušenosti v této oblasti, upozorňuje na úskalí a problémy využití e-learningu ve středoškolském vzdělávání, ale i na možnosti jeho uplatnění, naznačuje perspektivy dalšího vývoje v této sféře. Současně apeluje na nezbytnost výzkumu na tomto poli pedagogické praxe.