PT Journal AU Dostal, J TI Experimentovani zaku pri vyuce - nove moznosti a perspektivy SO e-Pedagogium PY 2014 BP 7 EP 19 VL 14 IS 1 DI 10.5507/epd.2014.002 DE skolni experiment; atributy experimentu; didakticke aspekty; virtualni experiment; vzdaleny experiment; badatelsky orientovana vyuka AB Clanek vychazi ze skutecnosti, ze skolni experimenty jsou tradicni soucasti vyuky napric vsemi urovnemi vzdelavani s radou perspektiv dalsiho rozvoje. Zameruje se na reseni terminologickych problemu spojenych se skolskym experimentovanim, na reseni otazek spojenych s didaktickymi aspekty a dale s pomoci teoretickych vedeckych metod, mj. komparativni analyzy, syntezy, indukce, dedukce a kritickych pristupu, pojednava o prinosu experimentu pro zaky a provadi jejich klasifikaci dle rady kriterii. Jako dalsi z vystupu jsou stanoveny zakladni atributy skolnich experimentu, ktere jsou predpokladem pro optimalni naplnovani vyukovych cilu.Opomenuty nejsou ani nove trendy, predevsim realizace skolnich experimentu prostrednictvim vzdalenych a virtualnich laboratori, ktere se zacinaji intenzivneji prosazovat zejmena v distancnim vzdelavani s vyuzitim e-Learningu. ER