PT - JOURNAL ARTICLE AU - Kasper, Tomáš TI - Vymezení obecné pedagogiky v meziválečné pedagogické diskusi v ČSR DP - 2014 Jun 1 TA - e-Pedagogium PG - 43--52 VI - 14 IP - 3 AID - 10.5507/epd.2014.028 IS - 12137758 AB - Příspěvek rekonstruuje vývoj vědní subdisciplíny obecné pedagogiky v české meziválečné pedagogické diskusi. Analyzován je tzv. spor o pojetí pedagogiky - problematika pojetí pedagogiky jako vědy přírodní, empirické, kvantitativní či vědy normativní. Hlouběji je reflektována pozitivistická tradice v české pedagogické diskusi, která stojí v kontrastu k německé pedagogické tradici v českých zemích monarchie a v meziválečném Československu. Studie vymezuje rozdílný pohled na založení obecné pedagogiky a pedagogiky jako vědy u F. Krejčího, O. Kádnera, O. Chlupa, V. Příhody a J. Hendricha.