RT Journal Article SR Electronic A1 Jindráček, Václav A1 Škoda, Jiří A1 Doulík, Pavel T1 Prvky konstruktivismu v oborové didaktice literární výchovy - obsahová analýza JF e-Pedagogium YR 2015 VO 15 IS 1 SP 72 OP 89 DO 10.5507/epd.2015.007 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201501-0007.php AB Předkládaná studie si klade za cíl odpovědět na otázky po využití konstruktivistických teorií v procesech školní literární komunikace a recepce literárního uměleckého textu. Smyslem práce je navázat na současné didaktické teorie, zejména pak na komunikační pojetí literární výchovy, a poukázat, že jedním z důležitých aspektů školní literární komunikace jsou tzv. prekoncepce, tedy žákovská pojetí uměleckého textu. Na základě výsledků obsahové analýzy odborných didaktických článků je charakterizován vztah oborové didaktiky literární výchovy k psychodidaktickým a konstruktivistickým teoriím, k pedagogické psychologii, k obecné didaktice a k ostatním oborovým didaktikám.