PT - JOURNAL ARTICLE AU - Matošková, Jana AU - Garczarzová, Lucie AU - Kovářík, Martin TI - Použití Q metodologie při tvorbě nástroje pro měření tacitních znalostí vysokoškolských studentů DP - 2016 Feb 1 TA - e-Pedagogium PG - 14--27 VI - 16 IP - 1 AID - 10.5507/epd.2016.002 IS - 12137758 AB - Cílem příspěvku je ukázat výsledky použití Q metodologie při tvorbě nástroje na měření tacitních znalostí u vysokoškolských studentů. Při přípravě nástroje pro měření tacitních znalostí bylo nejprve nutné určit typické chování úspěšného studenta vysoké školy. Bylo definováno 184 základních výroků spojených s chováním úspěšného studenta. Respondenti měli za úkol dané výroky ohodnotit dle jejich významu za použití Q metodologie. Odpovědi byly statisticky vyhodnoceny a výsledkem bylo určení 32 základních tvrzení o tom, jak se úspěšný student projevuje. Byly také definovány čtyři potencionálně možné cesty k dosažení úspěchu u studenta vysoké školy.