PT - JOURNAL ARTICLE AU - Hlaváčová, Lucie TI - Výuka evoluce a přírodního výběru na českých a britských školách DP - 2016 Jun 1 TA - e-Pedagogium PG - 127--138 VI - 16 IP - 3 AID - 10.5507/epd.2016.037 IS - 12137758 AB - Příspěvek prezentuje výsledky komparativní analýzy, zabývající se výukou evoluční biologie na českých a britských, respektive anglických a skotských školách. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, v jakém rozsahu se vybraná biologická témata pojí s výukou evoluční teorie a přírodního výběru. Výzkum byl uskutečněn metodou dotazníkového šetření, na kterém participovalo celkem 350 učitelů českých škol a 122 učitelů britských škol. Data jsou prezentována pomocí popisné statistiky a signifikantní rozdílnost odpovědí je dokázána pomocí chí-kvadrát testu. Z výsledků výzkumu vyplývá, že na českých školách je Evoluce člověka a Vznik života nejvíce rozšířeným tématem v rámci výuky evoluce, zatímto na britských školách jsou to témata jako Genetika a Adaptace.