RT Journal Article SR Electronic A1 Hlaváčová, Lucie T1 Výuka evoluce a přírodního výběru na českých a britských školách JF e-Pedagogium YR 2016 VO 16 IS 3 SP 127 OP 138 DO 10.5507/epd.2016.037 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201603-0012.php AB Příspěvek prezentuje výsledky komparativní analýzy, zabývající se výukou evoluční biologie na českých a britských, respektive anglických a skotských školách. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, v jakém rozsahu se vybraná biologická témata pojí s výukou evoluční teorie a přírodního výběru. Výzkum byl uskutečněn metodou dotazníkového šetření, na kterém participovalo celkem 350 učitelů českých škol a 122 učitelů britských škol. Data jsou prezentována pomocí popisné statistiky a signifikantní rozdílnost odpovědí je dokázána pomocí chí-kvadrát testu. Z výsledků výzkumu vyplývá, že na českých školách je Evoluce člověka a Vznik života nejvíce rozšířeným tématem v rámci výuky evoluce, zatímto na britských školách jsou to témata jako Genetika a Adaptace.