RT Journal Article SR Electronic A1 Vomáčková, Helena A1 Cihlář, David T1 Širší souvislosti školního prospěchu z matematiky JF e-Pedagogium YR 2017 VO 17 IS 1 SP 100 OP 109 DO 10.5507/epd.2017.009 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201701-0009.php AB Stať komentuje část výsledků výzkumného šetření, které proběhlo v letech 2014-2015 na 42 základních školách v ČR. Bylo zaměřeno na kontexty školní úspěšnosti žáků staršího školního věku v matematice dle krajového rozložení. Přesto, že číselná klasifikace neodráží výlučně znalosti a dovednosti žáka v daném předmětu, byla její hodnota jako závisle proměnná využita k identifikaci statistických souvislostí s definovanými nezávisle proměnnými: lokalita kraje, dosažená úroveň vzdělání rodičů žáků, fyzická dispozice žáků v podobě body mass indexu, příklon žáka k hodnotovému typu. Výsledky šetření vypovídají o širokospektrálním vlivu na příkladu sledovaných indikátorů a vyvolávají řadu otázek týkajících se optimalizace procesu nabývání matematických dovedností žáky.