RT Journal Article SR Electronic A1 Harits, Imron Wakhid T1 Srovnávací dětská literatura: estetický a didaktický kontext JF e-Pedagogium YR 2017 VO 17 IS 2 SP 15 OP 24 DO 10.5507/epd.2017.021 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201702-0003.php AB Četba dětské literatury není pouze rozvíjení kognitivních aktivit žáků ve třídě, ale zahrnuje také dva důležité aspekty přispívající k pozitivnímu vztahu žáků k čtenářským aktivitám; a to aspekty emocionální a intelektuální. Tato práce zkoumá vztah mezi kognitivními aktivitami a didaktickým procesem při četbě literatury pro děti a souvislost mezi emocionálním a intelektuálním aspektem a literárním zapojením. Srovnávací dětská literatura je zvolena materiálem ke čtení, protože se zde objevují prvky jako adaptace a přenos. Studenti se naučí, jak se mezi dětmi pracuje ve světě se vzájemným dialogem. Žáci nevyhnutelně přečtou své vlastní tradiční dětské příběhy, než je srovnají s příběhy z různých cizích zemí. Sociální a kulturní hledisko je základním prvkem při hledání jedinečnosti mezi příběhy.