PT Journal AU Ulicna, K TI Profesni videni budoucich ucitelu anglictiny: specificke pozorovani a uvazovani zalozene na vedeni SO e-Pedagogium PY 2017 BP 38 EP 49 VL 17 IS 2 DI 10.5507/epd.2017.023 DE pripravne vzdelavani ucitelu; didaktika anglickeho jazyka; profesni videni; vsimani si; uvazovani zalozene na vedeni AB Text je zameren na profesni videni budoucich ucitelu anglickeho jazyka. Zejmena se zamerujeme na to, jakych dulezitych oborove specificke jevu si studenti ve vyuce vsimaji, tzv. vsimani si neboli vyberove zamereni pozornosti; a jak o nich premysleji, tzv. uvazovani zalozene na vedeni. V ohnisku naseho zajmu jsou jevy spojene s didaktikou anglickeho jazyka na konci magisterskeho studia. Studenti meli za ukol napsat reflexi na zaklade pozorovani videozaznamu hodiny anglickeho jazyka. Reflexe byly analyzovany a porovnany s expertnimi analyzami stejne hodiny. Studenti byli schopni identifikovat cca dva oborove specificke jevy (experti sest) a vetsina jejich komentaru byla popisne a hodnotici povahy. Studenti naopak neprojevili schopnost propojovat videne s teorii ci navrhovat na teorii zalozene alterace a predikce. ER