PT - JOURNAL ARTICLE AU - Šatienė, Salomėja TI - Samostatně řízené učení ve vyšším věku: motivy a kompetence k učení u učitelů v důchodu DP - 2017 Apr 1 TA - e-Pedagogium PG - 50--61 VI - 17 IP - 2 AID - 10.5507/epd.2017.024 IS - 12137758 AB - Cílem tohoto článku je zkoumání samostatně řízeného učení učitelů v důchodu se zaměřením na vnímání motivace a kompetencí k učení. Kvalitativní výzkum zahrnoval polostrukturované osobní rozhovory s osmi učiteli v důchodu, které se zabývaly jejich vlastními vzdělávacími aktivitami. Empirické údaje umožňují konstruovat popis samostatně zaměřeného učení mezi učiteli v důchodu v malé venkovské komunitě v Litvě. Každé téma vycházející z analýzy empirických dat odráží řadu prvků v konstrukci subjektivních učebních trajektorií založených na zkušenostech účastníků, které jsou vnímány jako samostatné učení. Učitelské chování učitelů v důchodu poskytuje podporu teorii kontinuity.