PT - JOURNAL ARTICLE AU - Stará, Jana AU - Chvál, Martin AU - Starý, Karel TI - Role učebnic v primárním vzdělávání DP - 2017 Dec 1 TA - e-Pedagogium PG - 60--69 VI - 17 IP - 4 AID - 10.5507/epd.2017.053 IS - 12137758 AB - Článek představuje výsledky kvantitativně orientovaného výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaký vliv mají učebnice na rozhodování učitelů o obsahu a metodách výuky, obzvláště v porovnání s ostatními materiály a faktory. Výzkum byl zaměřen na učitele 1. stupně ZŠ a učebnice prvouky, přírodovědy a vlastivědy (vzdělávací oblast Člověk a jeho svět). Výsledky ukazují, že navzdory tomu, že učitelé věří, že učebnice mají velký vliv na jejich výuku, nesouhlasí s myšlenkou, že by učebnice měly určovat obsah a metody výuky. Článek se mj. zamýšlí nad tím, jak tento rozpor překonat.