RT Journal Article SR Electronic A1 Skorunková, Radka A1 Svobodová, Klára T1 Vztah mezi IQ, studijními výsledky a motivací ke studiu učitelských programů ve vzdělávacích studijních oblastech JF e-Pedagogium YR 2018 VO 18 IS 2 SP 7 OP 20 DO 10.5507/epd.2018.016 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201802-0002.php AB Tato výzkumná studie se zabývá vztahem mezi inteligenčním kvocientem (IQ), mírou úspěšnosti a motivací ke studiu u studentů pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové (UHK). Zabývá se vztahem mezi IQ a studijními výsledky a vztahuje je ke studijním požadavkům kladeným na studenty, kteří tyto požadavky v prvních dvou ročnících studia nesplnili. Studie dále popisuje motivaci ke studiu pedagogických oborů a její vztah k naměřeným hodnotám IQ. Výsledky výzkumu ukazují, že studijní předpoklady založené na studijních schopnostech nejsou klíčovým kritériem pro získání zájemců, kteří mají motivaci vydat se po skončení studia na Pedagogické fakultě na pedagogickou dráhu.