PT Journal AU Koribska, I TI Hodnota vzdelani u zacinajicich akademickych pracovniku z perspektivy vybranych aspektu sebepojeti SO e-Pedagogium PY 2019 BP 43 EP 51 VL 19 IS 3 DI 10.5507/epd.2019.021 DE Klicova slova: akademicky pracovnik; doktorske studium; hodnota; hodnotova orientace; sebepojeti (self-concept); vedomi vlastni ucinnosti (self-efficacy); sebehodnoceni (self-esteem); seberealizace. AB Tento prispevek se zabyva otazkou, jakou hodnotu ma vzdelani pro zacinajici akademicke pracovniky z perspektivy vybranych aspektu sebepojeti. Hlavnim cilem bylo zjistit, jakou prioritu ma vzdelani v hodnotove orientaci respondentu. Dale jsme analyzovali faktory, ktere ovlivnuji hodnotu vzdelani respondentu z pohledu kognitivniho, emocniho a konativniho aspektu sebepojeti. Za vyzkumny nastroj jsme si zvolili polostukturovany rozhovor a odpovedi respondentu jsme podrobili otevrenemu, axialnimu a selektivnimu kodovani. ER