PT Journal AU Cerny, M TI Konektivismus ve fenomenologicko-pragmatisticke tradici SO e-Pedagogium PY 2020 BP 7 EP 24 VL 20 IS 2 DI 10.5507/epd.2020.017 DE fenomenologie; technologie ve vzdelavani; konektivismus; pragmatismus; MOOC. AB Cilem teoreticke studie je analyzovat teorii konektivismu se kterou prisel v roce 2004 George Siemens a ktera se stala klicovym impulsem pro rozvoj online vzdelavani ve forme MOOC. Sam Siemens se ve svem clanku odvolava na tradice konstruktivismu, teorii siti ci teorii chaosu. V teto linii pokracuji take dalsi studie, ktere se tematu konektivismu venuji. Studie ale upozornuje na skutecnost, ze teorie ma zretelne fenomenologicko-pragmatisticke koreny, ktere umoznuji ji nove a hloubeji interpretovat a snad i rozvijet na zaklade hlubsich zakladu, nez jake nabizi puvodni Siemensovo uchopeni. ER