PT Journal AU Kurienkova, A Bondarenko, Y TI Efektivita vyuzivani modelu formovani socialni kompetence u predskolnich deti s mentalnim postizenim SO e-Pedagogium PY 2020 BP 25 EP 36 VL 20 IS 2 DI 10.5507/epd.2020.009 DE model tvorby socialnich kompetenci; predskolaku s mentalnim postizenim; slozky socialnich kompetenci. AB Clanek analyzuje stav problematiky socialnich kompetenci predskolnich deti s mentalnim postizenim. Zakladni udaje o urovnich slozek socialnich kompetenci jsou uvedeny pomoci diagnosticke metodiky vyvinute autorkami a je popsan autorsky model utvareni socialnich kompetenci predskolnich deti s mentalnim postizenim. Byla provedena srovnavaci analyza zmen urovni socialni zpusobilosti ve fazi formovani studie v kontrolnich a experimentalnich skupinach. Vysledky ziskane v praxi svedci o ucinnosti pouziti tohoto modelu v experimentalni skupine ve fazi formovani studie. ER