PT - JOURNAL ARTICLE AU - Štenclová, Veronika TI - Návrh inovací školních vzdělávacích programů dětských domovů v kontextu rozvoje kompetencí dospívajících pro samostatný život po odchodu z DD DP - 2020 Dec 31 TA - e-Pedagogium PG - 80--89 VI - 20 IP - 3 AID - 10.5507/epd.2020.013 IS - 12137758 AB - Příspěvek se zabývá procesem začleňování jedinců, kteří opouštějí dětské domovy, do společnosti. Na tuto problematiku nazírá v kontextu její zapracovanosti ve školních vzdělávacích programech (ŠVP) dětských domovů s ohledem na stanovené edukační cíle zaměřené na rozvoj kompetencí dospívajících pro samostatný život po odchodu z DD. Text vychází z předpokladu, že sledovaná oblast je z hlediska zpracování v ŠVP dětských domovů nejednotně a nedostatečně uchopena. V mnoha ohledech uvedené kompetence neodpovídají potřebám dospívajících a jejich skutečnému osvojení v rámci života v dětském domově. Hlavním cílem příspěvku je na základě dostupných poznatků o obsahu a cílech ŠVP DD koncipovat návrh inovací, které by mohly v co největší míře reflektovat hlavní poslání dětských domovů, kterým je úspěšná sociální inkluze jedinců do společnosti po odchodu do samostatného života.