PT Journal AU Brizova, B Sleisova, J TI Supervize na zakladnich skolach SO e-Pedagogium PY 2021 BP 23 EP 35 VL 21 IS 1 DI 10.5507/epd.2021.013 DE pedagogicky pracovnik; supervize; supervize ve skolstvi. AB Supervize funguje jako nezavisla odborna podpora pro profesionaly, a to predevsim v oborech, kde se intenzivne pracuje se vztahem ci s emocemi. Ovsem ve vetsine skol predstavuje supervize temer neznamy pojem, nebo naopak neni spravne vykladan. Take proces zavedeni supervize do skoly je prozatim neprobadanou oblasti, od ktere se ovsem velmi vyznamne odrazi dalsi vyvoj supervize a jeji efektivita. Cilem vyzkumneho setreni bylo provest analyzu a popsat soucasny postoj pedagogickych pracovniku ve skolstvi k supervizi. K naplneni vyse stanoveneho cile byla pouzita metoda kvalitativniho charakteru, metoda dotazovani, technika nerizeneho rozhovoru. Osloveni byli pedagogicti pracovnici (ucitele i reditele) ve skolach Plzenskeho kraje. Vysledky byly zpracovany metodou vytvareni trsu. Vysledky poukazuji na alarmujici fakt, ze ani v jedne skole nebyla supervize kvalitne zavedena a tudiz zkusenosti s ni jsou predevsim negativni. ER