RT Journal Article SR Electronic A1 Břízová, Bohdana A1 Šleisová, Jana T1 Supervize na základních školách JF e-Pedagogium YR 2021 VO 21 IS 1 SP 23 OP 35 DO 10.5507/epd.2021.013 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0002.php AB Supervize funguje jako nezávislá odborná podpora pro profesionály, a to především v oborech, kde se intenzivně pracuje se vztahem či s emocemi. Ovšem ve většině škol představuje supervize téměř neznámý pojem, nebo naopak není správně vykládán. Také proces zavedení supervize do školy je prozatím neprobádanou oblastí, od které se ovšem velmi významně odráží další vývoj supervize a její efektivita. Cílem výzkumného šetření bylo provést analýzu a popsat současný postoj pedagogických pracovníků ve školství k supervizi. K naplnění výše stanoveného cíle byla použita metoda kvalitativního charakteru, metoda dotazování, technika neřízeného rozhovoru. Osloveni byli pedagogičtí pracovníci (učitelé i ředitelé) ve školách Plzeňského kraje. Výsledky byly zpracovány metodou vytváření trsů. Výsledky poukazují na alarmující fakt, že ani v jedné škole nebyla supervize kvalitně zavedena a tudíž zkušenosti s ní jsou především negativní.