RT Journal Article SR Electronic A1 Černý, Michal T1 Univerzitní vzdělávání a jeho reakce pandemii COVID-19 JF e-Pedagogium YR 2022 VO 21 IS 4 SP 60 OP 71 DO 10.5507/epd.2021.030 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202104-0004.php AB Empirická studie analyzuje 40 krátkých rozhovorů se studenty o tom, jak by si představovali ideální vysokoškolské vzdělávání po pandemii COVID-19. Výsledky ukazují, že studenti nemají touhu vrátit se zpět, ale že zkušenosti s online distančním vzděláváním je vedou k přemýšlení o některých tématech a aspektech jejich vzdělávání. Studenti výslovně poukazují na potřebu změnit design frontální výuky, pracovat s nahrávkami lekcí, zdůrazňují sociální aspekty učení a potřebu najít vhodná řešení pro hybridní formy výuky, neboť část studentů bude presenční výuce přítomná online a část fyzicky ve třídě.