PT Journal AU Strouhal, R TI Validita spiritualne-transcendentniho smeru v konsekvencich filozofie vychovy SO e-Pedagogium PY 2022 BP 7 EP 18 VL 22 IS 1 DI 10.5507/epd.2022.010 DE pedagogika; edukace; filozofie vychovy; spiritualita; transcendentni. AB Podobne jako v historii i dnes prinasi spolecensky vyvoj nove edukacni otazky. Oporou k jejich zodpovezeni nachazi pedagogicti pracovnici ve filozofii vychovy. Jeji filozoficko-pojmovy a filozoficko-eticky fundament pro pedagogiku nabizi mezi svymi koncepcemi spiritualne-transcendentni smer vzdelavani. Je otazkou, zda ma sve teoreticke opodstatneni a prinalezejici patricnost nasledne realizace ve vyuce a zda odpovida legitimnimu pluralismu pedagogicke vedy. Potvrzeni ci vyvraceni adekvatnosti koncepce v odbornem clanku nabizi analyza a komparace textu sociologu nabozenstvi, do jejichz gesce problematika patri, i nas konsekventni kvantitativni vyzkum. ER