PT - JOURNAL ARTICLE AU - Strouhal, René TI - Validita spirituálně-transcendentního směru v konsekvencích filozofie výchovy DP - 2022 Aug 23 TA - e-Pedagogium PG - 7--18 VI - 22 IP - 1 AID - 10.5507/epd.2022.010 IS - 12137758 AB - Podobně jako v historii i dnes přináší společenský vývoj nové edukační otázky. Oporou k jejich zodpovězení nachází pedagogičtí pracovníci ve filozofii výchovy. Její filozoficko-pojmový a filozoficko-etický fundament pro pedagogiku nabízí mezi svými koncepcemi spirituálně-transcendentní směr vzdělávání. Je otázkou, zda má své teoretické opodstatnění a přináležející patřičnost následné realizace ve výuce a zda odpovídá legitimnímu pluralismu pedagogické vědy. Potvrzení či vyvrácení adekvátnosti koncepce v odborném článku nabízí analýza a komparace textů sociologů náboženství, do jejichž gesce problematika patří, i náš konsekventní kvantitativní výzkum.