RT Journal Article SR Electronic A1 Boukas, Konstantinos A1 Chiou, Vana T1 Hodnocení výukové kvality vizuálních materiálů v učebnicích zeměpisu řeckých středních škol JF e-Pedagogium YR 2025 VO 24 IS 4 SP 7 OP 20 DO 10.5507/epd.2025.003 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202404-0001.php AB Cílem této studie je analyzovat vizuální zobrazení v učebnicích zeměpisu pro střední školy v Řecku. Pro účely výzkumu byla použita kvantitativní obsahová analýza. Vzorek zahrnoval dvě učebnice a dva pracovní sešity pro žáky. Analýza identifikovala celkem 1 231 vizuálních zobrazení, včetně map, fotografií, uměleckých děl, datových tabulek, grafů, obrázků, náčrtků a drobných vyobrazení. Zjištění odhalila převahu fotografií a drobných vyobrazení a zároveň vzbudila obavy ohledně nedostatku popisků, nedostatečného využití map a vysoké četnosti vizualizací nesouvisejících s textem. Charakteristiky vizualizací jsou hodnoceny a diskutovány s ohledem na jejich výukovou funkci.